Sales, van klanten
naar influencers. 

Tevreden klanten zijn goed, maar ambassadeurs
“tegenwoordig beter bekend als influencerszijn beter.
De goedkoopste en beste reclame, zijn positieve verhalen en belevingen van klanten die bij het familiediner, in de kroeg of op de sportschool verspreid worden.

Van klanten naar influencers.

Wat is de definitie van een influencer?

In de tegenwoordige “Sales” wereld kom je vaak het woord ambassadeur tegen. Als je synoniemen van ambassadeur opzoekt kom je de woorden: afgevaardigde, afgezant, ambassadeur, consul, en diplomaat tegen. Kijk je naar het woord influencer; iemand die, voornamelijk door de eigen aanhang op sociale media, via internet beïnvloedt waar een doelgroep haar geld en tijd aan besteedt.

We kennen de influencers hoofdzakelijk van social media zoals YouTube en Instagram. Iedere ondernemer droomt er natuurlijk van dat zijn of haar product of dienst viral gaan. Maar zou het niet al geweldig zijn als jouw klanten zo verrast, gelukkig of ontroerd van jouw bedrijf zijn dat zei dit als een “mini-influencer” viral laten gaan onder hun vrienden, collega’s of familie?


Mijn klant als influencer, maar waarom?

Niets is gemakkelijker en goedkoper dan gratis reclame toch? En wat voor reclame!
Van welk product of dienst ben jij eerder overtuigd, een strak designde advertentie?
Of de enthousiaste woorden van iemand die jij kent en
 zijn persoonlijke ervaring deelt?

Als je een folder van een restaurant krijgt met prachtige foto’s van heerlijke menu’s er op afgebeeld of je hoort van jouw beste vrienden hoe heerlijk ze gegeten hebben bij een bepaald restaurant. Naar welk restaurant zou je dan als eerste naar toe gaan? 


Hoe wordt een klant dan mijn influencer?

Bij iedere branche, product of dienst zijn natuurlijk andere zaken die een belangrijke rol spelen in waarom een klant enthousiast, verrast of gelukkig zal worden. Maar de manier waarop je dit kunt bereiken is in bijna alle gevallen hetzelfde. Verras je klant, biedt jouw klanten iets extra’s dat ze niet verwachten.

Dat extraatje kan in veel kleine dingen zitten. Bij webshop bestellingen zie je het al heel vaak dat je bepaalde producten besteld en hier gratis een klein product bij krijgt. Zo bestel ik regelmatig konijnenvoer online en krijg hier regelmatig een klein zakje konijnenvoer of een ander product bij.

Maar ook zoiets heel eenvoudigs als luisteren naar de klant kan vaak voor een verrassing zorgen bij klanten.

 

Benieuwd of ik jouw bedrijf kan helpen van je klant een
influencer te maken?

Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden?

Neem contact met mij op

Contact Info

De Tichel 41
6374 NE Landgraaf

+31 (0) 643018661

info@rpmedia.nl

k.v.k-nummer : 14126759
BTW-ID : NL001816343B08

NL84 SNSB 0906 9820 14