Heb ik als zzp’er een website nodig?

 Zeker wanneer je een klein bedrijf hebt, kun je jezelf afvragen heb je als ZZP’er een website nodig. Klanten vinden jouw bedrijf wel en je hebt bovendien helemaal geen tijd en/of geen zin om een website te (laten) bouwen. Want, je bent niet technisch en/of je hebt geen budget.

 

Er is geen twijfel over. Om te kunnen concurreren in de huidige zeer competitieve markt heb je een sterke online aanwezigheid nodig. We hebben het niet alleen over een eenvoudig zelfbouw knutsel website en een Facebook-pagina. In plaats daarvan heb je een goed doordachte, geoptimaliseerde marketingstrategie nodig met online, sociale en mobiele componenten. Waarom? Want hier zoeken jouw klanten. In feite zal de gemiddelde klant verschillende websites raadplegen voordat hij een aankoop doet of contact opneemt voor een opdracht.

Als je een lokaal bedrijf runt, ongeacht jouw geografische doelgebied, kunt je maar beter online, sociaal en mobiel denken. Het eerste onderdeel – en misschien wel het meest essentiële – van deze strategie is de website van jouw bedrijf.

Denk je dat je nog een jaar zonder kunt? Of misschien zal de site die de schoonzus van jouw neef heeft gemaakt, jou nog een paar jaar helpen? Denk nog eens na. Dertig procent van de consumenten zal een bedrijf zonder website niet overwegen. Consumenten verwachten dat lokale bedrijven, ongeacht hun grootte, online aanwezig zijn. Maar niet zomaar een online aanwezigheid. Bijna 9 van de 10 consumenten zullen minder snel terugkeren naar een site na een slechte ervaring.

Dus waarom heb je als ZZP’er een website nodig en hoe weet je zeker dat die shoppers kopers worden? Hier zijn 10 essentiële tips redenen waarom je jouw online aanwezigheid zou moeten versterken met een goede website.

Er is geen twijfel over. Om te kunnen concurreren in de huidige zeer competitieve markt heb je een sterke online aanwezigheid nodig. We hebben het niet alleen over een eenvoudig zelfbouw knutsel website en een Facebook-pagina. In plaats daarvan heb je een goed doordachte, geoptimaliseerde marketingstrategie nodig met online, sociale en mobiele componenten. Waarom? Want hier zoeken jouw klanten. In feite zal de gemiddelde klant verschillende websites raadplegen voordat hij een aankoop doet of contact opneemt voor een opdracht.

Als je een lokaal bedrijf runt, ongeacht jouw geografische doelgebied, kunt je maar beter online, sociaal en mobiel denken. Het eerste onderdeel – en misschien wel het meest essentiële – van deze strategie is de website van jouw bedrijf.

Denk je dat je nog een jaar zonder kunt? Of misschien zal de site die de schoonzus van jouw neef heeft gemaakt, jou nog een paar jaar helpen? Denk nog eens na. Dertig procent van de consumenten zal een bedrijf zonder website niet overwegen. Consumenten verwachten dat lokale bedrijven, ongeacht hun grootte, online aanwezig zijn. Maar niet zomaar een online aanwezigheid. Bijna 9 van de 10 consumenten zullen minder snel terugkeren naar een site na een slechte ervaring.

Dus waarom heb je als ZZP’er een website nodig en hoe weet je zeker dat die shoppers kopers worden? Hier zijn 10 essentiële tips redenen waarom je jouw online aanwezigheid zou moeten versterken met een goede website.

ZZP'er een website nodig

10 redenen waarom je als zzp’er een website nodig hebt.

  1. Je hebt een online visitekaartje nodig

Nederlanders besteden gemiddeld 61 uur per maand aan online bezigheden. Dus als je ontdekt wilt worden waar mensen hun tijd doorbrengen, is het essentieel om nauwkeurige informatie over jouw bedrijf in die ruimte beschikbaar te hebben.

Een website fungeert als een digitaal visitekaartje voor een bedrijf: mensen kunnen er keer op keer naar verwijzen voor zaken als contactgegevens, namen van medewerkers, aangeboden diensten en meer.

  1. Je moet vindbaar zijn in zoekresultaten van zoekmachines

Mensen surfen niet alleen op internet om bedrijven te ontdekken waarmee ze zaken willen doen; meer specifiek bezoeken ze zoekmachines. 93% van de online-ervaringen begint met een zoekmachine. En bijna de helft van deze zoekopdrachten zijn voor lokale bedrijven.

Je moet dus een goed geoptimaliseerde bedrijfswebsite hebben die goed kan ranken in de zoekresultaten van zoekmachines. Dit zorgt ervoor dat consumenten jouw bedrijf kunnen vinden en snel met jou in contact kunnen komen.

  1. Consumenten zoeken in hun omgeving.

Het is belangrijk om een ​​geoptimaliseerde website te hebben, zodat je in de zoekresultaten wordt weergegeven. Uit onderzoek is gebleken dat mensen de neiging hebben om te zoeken naar bedrijven die in hun omgeving zitten. Sterker nog, 4 op de 5 consumenten gebruiken zoekmachines voor lokale informatie. 88% van de zoekopdrachten naar een lokaal bedrijf belt of bezoekt het bedrijf binnen 24 uur. Met een website kunnen zoekers die op zoek zijn naar een bedrijf in de buurt jouw bedrijf ontdekken en contact met je opnemen.

  1. Een website helpt vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen.

Als het gaat om het overtuigen van consumenten om te kopen, is de eerste indruk belangrijk. De meeste mensen zullen een bedrijf waarvan de website niet op orde is links laten liggen, consumenten beoordelen jouw bedrijf op basis van het uiterlijk van de website.

Het hebben van een professioneel ontworpen, grondige en gebruiksvriendelijke website zal helpen om gemakkelijker aan potentiële klanten over te brengen dat je een gerenommeerde organisatie bent, een organisatie waarmee ze zaken willen doen.

  1. SEO is een kosteneffectieve verkoop

Laten we eerlijk zijn: elk bedrijf wil zoveel mogelijk euro’s in hun budget overhouden en uiteindelijk het meeste geld krijgen voor het minste geld. Als het op marketing aankomt, kan het hebben van een website die is geoptimaliseerd met SEO een van de meest kosteneffectieve marketingstrategieën zijn. Denk je erover na om zelf SEO aan te pakken? We zouden het je niet aanraden, je hebt tenslotte een bedrijf te runnen. Maar er zijn enkele basistactieken die je kunt gebruiken.

6. Als ik social media pagina’s heb… heb ik dan nog een website nodig?

JA!
Social media-pagina’s zijn belangrijk – mogelijk net zo belangrijk als het hebben van een website. Maar dat betekent niet dat ze de plaats van een website volledig kunnen innemen.

Je bezit de inhoud van jouw website, de URL, de lay-out, de afbeeldingen, hoe de dingen eruit zien en wat je websitebezoekers als eerste zien.

Facebook, Instagram, Twitter of andere socialemediaplatforms zijn eigenaar van hoe dingen eruitzien op de pagina van jouw bedrijf of merk. Het platform is eigenaar van wat jouw paginabezoekers als eerste te zien krijgen. Het platform bepaalt wie de berichten van jouw pagina ziet en wanneer ze deze zien.

Alleen al deze reden is waarom het een slechte strategie is om alleen op sociale-mediapagina’s te vertrouwen voor jouw aanwezigheid op het web. Het platform zou een nieuwe update kunnen uitrollen en de effectiviteit van jouw socialemedia strategie volledig kunnen veranderen.

Dit betekent niet dat deze platforms jouw inhoud bezitten. Je hebt nog steeds de volledige rechten op foto’s, video’s en bijschriften die op je pagina’s worden gestraald. Dit betekent ook niet dat sociale media geen integraal onderdeel kan zijn van jouw online strategie. Gebruik sociale media om verkeer naar je website te leiden met slimme teksten en duidelijke call-to-actions bij elk van jouw berichten.

  1. Jouw bedrijf is online 24 uur open voor potentiële klanten en opdrachtgevers.

In tegenstelling tot jouw bedrijf, dat hoogstwaarschijnlijk niet buiten kantooruren werkt of niet met klanten communiceert, blijft jouw website 24 uur per dag, 7 dagen per week open. Dit betekent dat zelfs wanneer jij of jouw personeel niet beschikbaar is voor interactie met mensen die zaken met je willen doen, jouw website toegankelijk is en nuttige informatie kan bieden, als contactpunt kan dienen of zelfs klanten in staat stelt aankopen te doen of offertes aan te vragen.

  1. Jouw concurrenten hebben wel een website.

Terwijl 36% van de bedrijven niet hun eigen website hebben, heeft de rest dus 64% dit wel. Dit betekent dat de meeste bedrijven WEL online aanwezig zijn en dat jouw concurrenten waarschijnlijk een website hebben die aantrekkelijk is voor mensen in je regio.

Als je binnen jouw vakgebied relevant en concurrerend wilt blijven, is het belangrijk dat je bedrijf een online aanwezigheid heeft. Het helpt je niet alleen concurrerend te blijven, maar het helpt ook jouw rol als specialist in jouw markt te versterken.

  1. Het kan jouw bedrijf helpen groeien.

Als je hoopt jouw ​​bedrijf uit te breiden en nieuwe klanten aan te trekken, is het hebben van een website een belangrijke strategie. Uit enquêtes op de websites van kleine bedrijven blijkt dat 81 procent van de bedrijven die sites hebben gelanceerd, hun bedrijf zagen groeien, en 97 procent van de eigenaren van bedrijven zou het hebben van een website aanbevelen.

  1. Jouw bedrijfsinformatie staat op jouw website altijd op nummer 1

Een website is een goede plek om jouw bedrijf te promoten en jij bepaalt het imago van jouw bedrijf.  Op sociale media- pagina’s zoals Facebook daarentegen kan het imago van jouw bedrijf worden gevormd via input van het publiek – dit kan nuttig zijn, maar geeft niet altijd het beeld dat je liever zou zien. Door jouw eigen bedrijfssite en inhoud te maken en te beheren, krijgt je het juiste beeld van jouw bedrijf.

Gerelateerde artikelen.

Ik wil een WordPress website

Ik wil een WordPress website

Ik wil een WordPress website... Wat jouw bedrijf nodig heeftis VEEL, VEEL, VEEL, MEERDAN ALLEEN EEN WEBSITE Vertelt jouw website het verhaal van jouw bedrijf?  Sinds 2010 ben ik mijn bedrijf RP Media gestart en ontwerp en bouw ik moderne WordPress-websites.Als geen...

Lees meer